Eigentijds wonen

Een passende woning voor iedereen, jong en oud. Dat doen we samen met de woningbouw.

D66 vindt dat de bouw van betaalbare woningen voor jongeren mogelijk moet zijn. We zijn voorstander van experimentele woonvormen, zoals Benring, waar jongeren en ouderen in één gebouw wonen en mensen elkaar helpen. Deze woonvorm kan de integratie van statushouders verbeteren en stimuleert om de Nederlandse taal te beheersen. D66 vindt dat grotere panden en winkels verbouwd kunnen worden tot kleinere wooneenheden. Woningcorporatie IJsseldal Wonen kan hierin een belangrijke rol spelen.

D66 Voorst vindt het belangrijk dat mensen hun eigen woning kunnen bouwen en invloed uitoefenen op hun woonomgeving.

Voorst is een plattelandsomgeving, met veel schuren en kassen die soms leeg komen te staan. D66 vindt het geen probleem dat ongebruikte schuren worden afgebroken, om er een andere woning terug te bouwen. De voorwaarde hiervoor is wel dat het in evenwicht gebeurt en in verhouding blijft met het aanbod goedkopere woningen.